Gradinita PITICOT promoveaza o oferta educationala completa, adaptata particularitatilor copiilor pe grupe de varsta(mica,mijlocie, mare),tinand cont de aptitudinile si calitatile fiecaruia.
Grădiniţa “Piticot“ oferă un program educaţional ce respectă planul de învăţământ şi programa activităţilor instructiv-educative în vigoare, un învăţământ modern, care ţine seama de ritmul fiecărui copil şi de nevoile sale afective şi de joc. Activitatea didactică se bazează pe experienţa cadrelor didactice, pe o metodologie creativă şi participativă realizată în parteneriat cu familia.
Procesul instructiv-educativ este modern şi de calitate pentru că există o bază didactico-materială adecvată, se utilizează strategii didactice moderne şi metode de învăţare active, bazate pe joc, care să încurajeze curiozitatea, creşterea încrederii în forţele proprii, capacitatea de a relaţiona cu ceilalţi copii şi cu adulţii.
Spaţiul educaţional este adaptat particularităţilor de vârstă şi intereselor manifestate de copii, iar atmosfera este veselă şi primitoare.
Programul instructiv-educativ proiectat în grădiniţa noastră valorizează în cel mai înalt grad nevoia de joc şi de dezvoltare liber-creativă a copilului.
Toate activitatile sunt adaptate varstei si cerintelor de dezvoltare ale copiilor. Activitatile se desfasara in Sali de grupa proprii , cu dotari specifice varstei , ceea ce le permite sa invete, dar sa se si joace sau, cum ne place noua educatorilor din cadrul PITICOT sa spunem, sa invete jucandu-se.
Preocuparea permanentă a cadrelor didactice este aceea de a adapta activităţile particularităţilor de vârstă şi individuale ale copiilor şi intereselor manifestate de aceştia.
Grădiniţa asigură:
- Un învăţământ global, integrat şi creativ care are la baza interesul copiilor;
- Șanse egale pentru toţi copiii la instruire şi educaţie;
- Valorizarea potenţialului, disponibilităţilor şi aptitudinilor manifestate de copii;
- Respectarea ritmului propriu de înaintare în cunoaştere al fiecărui copil;
- Stimularea efortului propriu şi a motivaţiei pentru învăţare;
- Un sistem educaţional deschis spre modernizare, spre viitor;
- Strategii didactice activ-participative, bazate pe joc, care sa determine copilul să ia parte activ la propria sa formare;
- Utilizarea jocului ca activitate fundamentală a copilului, care îi formează deprinderi şi perceperi care prefigurează personalitatea în formare a acestuia;
- Jocul folosit ca mijloc de socializare, de cunoaştere a lumii, a mediului natural, social şi cultural, de comunicare, de relaţionare şi de prietenie;
- Activităţi dinamice atât în grupă cât şi în aer liber, interesante şi relaxante;
- Conţinuturi selectate după criterii ştiinţifice, adecvate nivelului de înţelegere şi tipului de învăţare specifică;
- Flexibilitatea şi creativitatea în proiectarea didactică, cu scopul de a face învăţarea individualizată, centrată pe copil;
- Utilizarea în cadrul activităţilor a materialelor didactice şi mijloacelor de învăţământ moderne;
- Resurse materiale suficiente cantitativ, accesibile, funcţionale, distractive care permit individualizarea instruirii, multe elemente de noutate, aparatură suficienta (calculator, video-proiector, radio-casetofon, cd-uri, casete, etc.);
- Organizarea unor proiecte tematice dorite de copii şi cu participarea părinţilor.
Activităţi desfăşurate pe centre de interes:
Sălile de grupă sunt amenajate pe centre de interes:
- Biblioteca - cărţi cu imagini şi poveşti, jetoane, pliante, jocuri, puzzle, caiete, cd-uri, calculator;
- Ştiinţa – trusa Logi, jocuri matematice, cărţi matematice, material individual, cifre;
- Construcţii – jocuri diferite, lego, cuburi, loto, domino.
- Arta – hârtie, foarfeci, lipici, materiale din natură, materiale reciclabile, culori pictură, pensule, creioane colorate, planşete, plastilină.
- Jocuri simbolice - set doctor, set bucătărie, păpuşi, mobilier pentru păpuşi.
OFERTA EDUCATIONALA
- Folosind tehnici de predare moderne, interactive, materiale didactice performante, asigurand un climat favorabil, familiar, copilul isi poate descoperi talentul si dezvolta aptitudinile, castiga incredere in fortele propii devenind curajosi, dezinvolti, invata sa comunice pregatindu-se astfel pentru viata.
- Activitatile comune, cele optionale, complementare sau extracurriculare desfasurate in cadrul gradinitei sunt proiectate sa ii ajute atat pe cei care intampina dificultati, cat si pe cei care ating performanta. Principalul parteneriat pe care il dezvolta gradinita este cel cu familia. Parintii pot avea rolul de parteneri, competitori, asistenti sau sfatuitori in diverse actiuni sau proiecte.
- codul bunelor maniere pentru cei mici
- dansuri
- pictura
- grup vocal
- Asigurarea dezvoltarii normale si depline a copilului prescolar, valorificand potentialul fizic si psihic al fiecaruia, tinand seama de ritmul propriu al copilului, de nevoile sale afective si de activitatea fundamentala- jocul
- Imbogatirea capacităţii copilului prescolar de a intra in relatie cu ceilalti copii si cu adultii, de a interactiona cu mediul, de a-l cunoaste si de a-l stapani prin explorari, exercitii, incercari, experimentari
- Descoperirea de catre fiecare copil a propriei identitati si formarea unei imagini de sine pozitive
- Sprijinirea copilului prescolar pentru a dobandi cunostinte, capacitati si atitudini necesare activitatii viitoare in scoala, precum si vietii sale ulterioare in societate.
PROGRAMUL ZILNIC DIN GRADINITA NOASTRA:
Program: Prelungit 7-17
Nivel de Invatamant: Prescolar
Forma de finantare – de stat
Gradinita noastra este speciala si prin cele doua modalitati de desfasurare a procesului instructiv-educativ: traditional si step-by-step. Vom reda pe scurt cateva particularitati ale activitatilor desfasurate de cadrele didactice pentru ambele forme:
Planul de scolarizare pentru anul scolar 2019-2020, pentru invatamantul traditional cuprinde:
- 3 grupe mici
- 3 grupe mijlocii
- 4 grupe mari
Modalitati de desfasurare a procesului de invatamant - predare normala
Tipuri de activitati conform programei
- Cunoasterea mediului
- Educarea limbajului
- Activitati matematice
- Educatie pentru societate
- Educatie artistico – plastica
- Educatie practica si elemente de activitate casnica
- Educatie fizica
- Educatie muzicala
ALTERNATIVA EDUCATIONALA STEP-BY-STEP
,,FERICIT ESTE COPILUL, CARE GASESTE IN FIECARE ETAPA A DRUMULUI, PE EDUCATORUL CAPABIL SA-I INSUFLE TREPTAT, FORTA SI ELANUL NECESARE INDEPLINIRII DESTINULUI SAU DE OM !”
MAURICE DEBUSSE
CINE SUNTEM NOI?
GRUPA STEP BY STEP- ,,Copiii soarelui,,
GRUPA STEP BY STEP ,,Fluturasii,,
CINE ARE GRIJA DE COPIII DUMNEAVOASTRA?
EDUCATOARE: COSTEA MARIA / MILITON IOANA ION TEODORA \ BADEA ANA MARIA
„OFERITI-NE INCREDEREA DUMNEAVOASTRA SI VETI BENEFICIA DE PROFESIONALISMUL NOSTRU !”
Cu noi, copilul tău este în siguranţă!
Cu noi, copilul tau are parte de educaţie!
Cu noi, copilul tău învaţă să fie iubit şi să iubească!
DECI, FII CU NOI!
CE OBIECTIVE URMARIM ?
In gradinita noastra, copiii nu sunt numai ai parintilor, ci si ai nostri, de aici deriva responsabilitatea noastra comuna, pentru acestia.
In acest sens, iata ce urmarim :
asigurarea dezvoltarii normale, depline a copiilor, valorificand potentialul si ritmul propriu al fiecaruia, tinand cont de nevoile sale afective,
imbogatirea capacitatii copiilor de a intra in relatie cu ceilalti copii si cu adultii si de a interactiona cu mediul .
sprijinirea copilului in dobandirea de cunostinte, capacitati si aptitudini necesare activitatii sale in scoala, precum si in viata.
IDEILE DE BAZA ALE PROGRAMULUI STEP BY STEP :
Individualizarea experientelor de invatare ale fiecarui copil ;
Asistarea copiilor in exprimarea alegerilor prin intermediul planificarii activitatilor in cadrul centrelor de activitate ;
Participarea familiei.
Mediul educaţional organizat în grupele cu program Step by Step din grădiniţă este unul atractiv, stimulativ, securizant, în care copiii se simt confortabil. Copiii îndrumaţi sau asistaţi de educatori sunt încurajaţi să exploreze, să aiba iniţiative, să creeze şi să înveţe prin joc şi descoperire. Programa urmată se încadrează în coordonatele generale propuse de curriculumul naţional la care se adaugă elemente specifice proprii. Programul Step by Step se bazează pe convingerea că dezvoltarea optimă a copiilor este asigurată prin implicarea lor intrinsecă în procesul educaţional.